Načítám Akce

Při komunikaci s hráčem by trenéři měli používat jednoduché otázky, které pomohou zjistit, co hráče baví a co ho trápí. Trenér by se měl zajímat o názor hráče na klub a kolektiv, jak si hráč u sebe hodnotí své sportovní dovednosti a jak se prosazuje. Důležité je také zajímat se o to, co hráč považuje za zdroje obrany, nejistot a strachu.

Trenéři by měli brát v úvahu osobnost hráče jako základní pilíř pro jeho sportovní růst a zlepšení. Při komunikaci s hráčem by měli vyzvednout jeho schopnost prosadit se, získávat nové zkušenosti, být aktivní a odvážný, bojovat s tlakem a soupeřem a zvládat změny. Důležité je také zajímat se o to, jak se hráč zvládá samostatně motivovat bez pomoci rodičů a trenérů.

Na základě názoru trenéra by mělo vzniknout doporučení konkrétní činnosti a záměry na dané období. Při doporučování by se měla brát v úvahu aktuální úroveň dovednosti hráče a maximálně tři činnosti, které jsou pro hráče reálně splnitelné.

Klíčovými prvky školení jsou:

  1. Komunikace s hráčem a zájem o jeho názor a potřeby.
  2. Zájem o osobnost hráče a jeho schopnost prosadit se, získávat nové zkušenosti a zvládat tlak a změny.
  3. Doporučování konkrétních činností a záměry na základě názoru hráče a jeho osobnosti.