K pití mi stačí voda

Na pití mi stačí voda, sem tam neslazený čaj nebo čerstvý džus. Limonády, energetické nápoje, kávu ani alkohol mi nedávejte.

Voda je základním zdrojem hydratace a má mnoho výhod pro zdraví. Voda má nulový obsah kalorií. cukru a umělých sladidel, což ji činí zdravou a bezpečnou volbou pro pití pro všechny věkové kategorie, včetně dětí.

Je důležité, aby děti měly dostatek vody každý den. Podle doporučení Americké Akademie Pediatrie (AAP) by měly být dětem ve věku 1-3 let podávány alespoň 4 šálky (950ml) vody denně a dětem ve věku 4-6 let by mělo být podáváno alespoň 5 šálků (1200ml) vody denně. Je důležité množství tekutin přizpůsobit i aktuální situaci. Pokud dítě sportuje, je nemocné nebo je horké počasí, je potřeba množství vody navýšit.

Vodu můžete doplnit i neslazenými vychlazenými nebo teplými čaji nebo čerstvými džusy. Mléko představuje spíše svačinku než doplnění pitného režimu.

Pití sladkých nápojů způsobuje závislost na sladké chuti a má negativní vliv na zdraví dětí. Nejen, že způsobuje kazy zoubků, nadváhu nebo obezitu, zvyšuje riziko vzniku cukrovka 2.typu, ale i ovlivňuje psychiku dítěte, jeho chování, velmi často souvisí s přidělením nálepky “agresivní, nezvladatelné dítě”.

Pokud už jsou děti naučené na sladká pití, může být pro ně obtížné přejít na pití neochucené vody. Zde je několik tipů, jak můžete dětem pomoci pít vodu:

  1. Buďte vzorem – děti se učí od vás rodičů, takže pokud vy pijete více vody a méně sladkých nápojů, bude pro ně přirozenější dělat to samé
  2. Mějte vodu snadno dostupnou – připravte vodu do většího barelu nebo konvice a na dostupné místo. Děti se ji naučí lépe pít jako náhradu za sladké nápoje
  3. Připravte dětem zajímavé sklenice nebo lahve – pokud dáte dětem na vodu sklenici nebo lahev s dětskými motivy nebo si ji budou moci děti sami polepit třeba oblíbenými postavičkami z pohádek, může to podpořit jejich chuť pít více samotné vody
  4. Omezte přístup ke sladkým nápojům – pokud sladké nápoje před dětmi schováte, nebudou v jejich dosahu, budou děti častěji volit k pití samotnou vodu
  5. Zkuste připravit vodu s ovocem, okurkou nebo mátou – voda s barevnými kousky ovoce, které i voní, bude pro děti lákavější
  6. Buďte trpěliví – někdy dětem chvíli trvá než se přizpůsobí novému pitnému režimu. Buďte trpěliví a stále nabízejte k pití pouze vodu
  7. Zkuste vodu pojmenovat – zkuste vodu pojmenovat po oblíbených postavičkách z večerníčku nebo pohádky, jako je “Rákosníčkův nápoj, Krtečkova limonáda” apod., děti se budou těšit až se půjdou vody napít

Tady to nekončí

Máme toho víc

Hodnocení filozofie mládeže HC Motor

Jsem Olda, manžel a otec tří úžasných dětí. Moje životní cesta mě přivedla k roli, kterou považuji za své životní poslání – být rodičem. Být dobrým rodičem. Poslední léta svého

Něhou se nedá rozmazlit

Mazlete, muchlujte, pusinkujte mě tolik, kolik potřebuji. Pocit nasycení něhou je spolu s pravidly a vaší převahou tím nejdůležitějším zdrojem mé sebejistoty.

Potřebuji vaše přijetí

Mám svou jedinečnou osobnost a potřeby. Abych objevovalo život, rostlo, hrálo si s chutí a beze strachu z chyb a nepřijetí, potřebuji se opřít o vaše přijetí.