Potřebuji spát 10-12 hodin denně

Spánek je nejlepší regenerace, podporuje můj vývoj. Režim, který mi nastavíte a vaše důslednost, abych spal dostatečně, jsou pro můj růst, pro mou pohodu a vyrovnanost zásadní.

Dostatečný spánek je pro zdravý vývoj dětí velmi podstatný, a zejména u dětí předškolního věku, je velmi důležitý i denní spánek. I hodinka zdřímnutí po obědě má velký vliv na jejich regeneraci. Děti by měli spát celkem mezi 10 a 13 hodinami denně. Ideálně vždy ve stejnou denní i noční dobu.

Dostatečný spánek u dětí předškolního věku má spoustu výhod:

      1. Během spánku se uvolňuje hormon růstu, který je zásadní pro jejich normální růst kostí a svalů, a pro jejich celkový vývoj

      1. Spánek pomáhá dětem upevňovat paměť a učení, tak se rychleji posouvají, učí nové věci a vše, co se během dne naučili, si lépe pamatují

      1. Dostatek spánku také přispívá k dobrému zdraví dítěte. Během spánku se tělo regeneruje a obnovuje, což pomáhá posilovat imunitní systém, děti lépe bojují s infekcemi a nemocemi

      1. Dostatečný spánek může také pomoci dětem zvládat stres a úzkost a zlepšit jejich náladu. Děti jsou méně podrážděné a náchylné k výbuchům hněvu, nemají problémy s pozorností a hyperaktivitou

      1. Dostatečný spánek také pomáhá zlepšit fyzickou bezpečnost dítěte, protože unavené dítě může být méně opatrné a náchylné tak úrazům a nehodám

    Je mnoho dětí, které mají problémy s usínáním nebo nechtějí spinkat, ať už ze strachu (některé děti se bojí tmy nebo přízraků, co mohou být spojeny s tím, co viděly nebo slyšely), z nepohodlí (pokud dítě necítí pohodlí v posteli, například kvůli špatné matraci nebo polštáři), z přetížení (pokud je dítě unavené ze spousty aktivit a přesto nemůže usnout), ze špatného stravování (pokud dítě jí potraviny nebo pije nápoje s vyšším obsahem cukru, kofeinu, může mít problémy nejen s usínáním, ale kvalitou spánku celkově) nebo ze zdravotních problémů (pokud je dítě nachlazené nebo má teplotu, může být pro něj těžší usnout).

    Dostatečný spánek je ale klíčový pro fyzické, mentální a emocionální zdraví dětí. Vy rodiče hrajete velmi důležitou roli při zajištění dostatečného spánku svých dětí a můžete udělat různá opatření, kroky, aby jste toho dosáhli. Je potřeba zkoušet a najít taková, která budou dítěti vyhovovat a pomáhat s usínáním.

    Nám se osvědčilo těchto pár kroků:

        1. Stanovit si pevný čas pro spaní a držet se ho. U denního i nočního spánku. Děti se budou cítit bezpečně a vědět, co očekávat, když se blíží čas spánku

        1. Ujistit se, že děti mají před spinkáním vyčištěné zoubky a jsou vyprázdněné. Tyto kroky dávají dětem signál, že se blíží čas na spánek a už je později nebude nic rušit

        1. Vytvořit si relaxační prostředí, snížit hlučnost i světlo v místnosti a připravit tak příjemnou atmosféru pro děti. Pomůže to zklidnit i samotné děti

        1. Vyčlenit si čas na uklidňující činnosti, jako je malování, čtení knížky, poslech hudby nebo vyprávění příběhů. Tyto činnosti pomohou dětem uvolnit se, zklidnit a připravit se na spánek

        1. Využít olejíčky, ať už esenciální pro aromaterapii do aromalampičky nebo dyfuzéru, nebo přidat pár kapiček esenciálního olejíčku do večerní koupele ve vaně nebo použít mandlový nebo kokosový olej na jemnou masáž dětských nožiček před spinkáním. Je to další způsob, kterým můžete dětem pomoci ke zklidnění

      Každé dítě je jiné, u každého může pomoci něco jiného a každému dítěti může trvat jinou dobu než se zklidní a připraví ke spaní. Je na vás rodičích, abyste našli ten správný způsob, metodu, která bude nejlépe fungovat právě pro Vaše dítě.

      Tady to nekončí

      Máme toho víc

      Hodnocení filozofie mládeže HC Motor

      Jsem Olda, manžel a otec tří úžasných dětí. Moje životní cesta mě přivedla k roli, kterou považuji za své životní poslání – být rodičem. Být dobrým rodičem. Poslední léta svého

      Něhou se nedá rozmazlit

      Mazlete, muchlujte, pusinkujte mě tolik, kolik potřebuji. Pocit nasycení něhou je spolu s pravidly a vaší převahou tím nejdůležitějším zdrojem mé sebejistoty.

      Potřebuji vaše přijetí

      Mám svou jedinečnou osobnost a potřeby. Abych objevovalo život, rostlo, hrálo si s chutí a beze strachu z chyb a nepřijetí, potřebuji se opřít o vaše přijetí.